SENASTE INFO ALLTID ÖVERST

Ny start beräknad till första kvartalet 2015


live trades
gold ,russel,oil,es


https://join.me/226-390-943
closed


























torsdag 17 juni 2010

olje läckan i usa

Olje läckan i usa

Jag måste skriva lite vad jag tycker om detta
Jag är inte någon usa hatare utan tvärt om fanns det möjlighet så skulle jag bo där .
Det finns för och nackdelar med usa den största nackdelen är dock deras enormt stora dubbel moral samt att dom flesta i usa tycks tro att usa är number one in the world.

Nu pågår en massa kongress förhör och frågor om ansvar, hur många har avskedats inom bp, vem bär ansvaret, och som Big boss på bp skall tydligen Hayward veta allt om det tekniska inom olje borrning ,hur han tror att det amerikanska folket känner sig. Känner han någon skuld, hur tror han att mr Joe räkfiskarns barn känner nu när pappa inte kan fiska osv. osv., jag tycker dessa utfrågning är helt onödiga och som oftast med helt löjliga frågor.

Alla sitter och skriker att det inte görs tillräckligt mycket, det behövs mer pengar allt går för långsamt, obama stämmer in och åker ner och petar på stranden för att se om han får lite olja på fingret.
Vad är detta? Usa number one in the world
Ta tag i problemet

Istället för att sitta och gnälla på bps höga chefer och tro att dom är några trollkarlar som kan vifta med ett troll spö och göra allt bra igen, så se till att städa upp oljan själv skaffa fram det folk som behövs för att städa upp stränderna, hur svårt kan det vara,? det största problemet usa har är väl arbetslöshet så arbetskraften kan väl inte vara problemet.

Skaffa fram båtar, och allt som behövs för att städa upp detta.
Vad väntar dom på? Gör nåt
Sen är det väl bara sända iväg räkningen när allt är klart, och ansvarsfrågan får väl lösas senare om nu Tony Hayward avgår och dom närmaste under han, vem ska dom då kunna ställa alla dessa löjliga frågor till.
Att nu Tony H framgår som en helt okunnig chef för bp och i princip inte vet någonting om vad som sker, kan ju tyckas konstigt.
Men man ska veta att usa är usa och allt han säger kan användas emot han i en ev, kommande rättegång så jag förstår att han hellre sitter och ser dum ut än säger för mycket, vilket kan leda till fängelse i 900 år, vad vet jag i usa är allt möjligt.:).

Jag är säker på att huvuden kommer att rulla senare och alla dessa huvuden kommer att garva hela vägen till banken.

Ang the small People så tyckte jag det var en ganska kul kommentar.:) Go Sverige
Måste stört jänkarna mycket att bli kallade small People

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar